پدر شیطان!!!
پدر شیطان کیست؟؟؟
امروز ظهر شیطان را دیدم ٬ نشسته بر بساط صبحانه و ارام لقمه برمی داشت.
گفتم : ظهر شده ٫ هنوز بساط کار خور را پهن نکرده ای ؟ بنی ادم نصف روز خود را بی تو گذرانده اند.........
شیطان گفت : پیش از موعد خود را بازنشسته کرده ام!!!
گفتم به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه میزنی!!
گفت : من دیگر شیطان توانای سابق نیستم . دیدم انسان ها انچه را من شبانه به ده ها وسوسه پنهانی انجام میدادم...روزها به صدها دسیسه اشکارا انجام میدهند. انسان را به شیطان چه نیاز است؟؟
شیطان در حالی که بساط را برمیچید تا در کناری ارام بخواند ٫ زیر لب گفت : ان روز که خداوند گفت بر ادم و نسل او سجده کن
نمیدانستم نسل او در دروغ و زشتی و خیانت تا کجا میتواند فرا رود ٫ و گر نه در برابر ادم به سجده میرفتم و میگفتم : همانا تو ٬ پدر شیاطینی.
دل خوش از انیم که حج میرویم غافل از انیم که کج میرویم
کعبه به دیدار خدا میرویم او که همین جاست کجا میرویم
حج به خدا جز به دل صاف نیست شستن غم از دل غمناک نیست
دین که به تسبیح و سر وریش نیست هر که علی گفت که درویش نیست
صبح به صبح در پی مکر و فریب شب همه شب ناله و ام یجیب
(اللهم اهدنا الصراط المستقیم)