یک کلمه حرف حساب

تذکر:یکی از بچه ها از من درخواست کرد که این پست را با نام بنده در وبلاگ بگذارد تا ... .

لطفا به بنده خرده نگیرید و انتقادات و پیشنهاداتتان را دررابطه با این پست به خودش بگویید(بنده بی گناهم).)

واما اصل مطلب:این موضوع باید خیلی زودتر از این ها گفته می شد،ولی یه ضرب المثل قدیمی است که میگه،ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه هست.

قضیه ی چادر ملی از جهاتی شبیه مانتوهای یک دهه پیش است.مانتوهایی که اولش بلند و گشاد بود و بعد از یک برهه از زمان شدش اون چیزی که همه ازش خبر دارید(تنگ و کوتاه و اخیرا به صورت پیراهن-شلوار!)

ظاهر مانتوهای یک دهه پیش(و احیانا چادر ملی های فعلی)در اول منطقی بود(شبیه چادر بود و ظاهری معقول داشت)،ولی بعدازمدت زمانی کوتاه گندش دراومد!؟

قضیه همون استعمارگری سابقه(برای بازسازی قیافه ی استعمار،کلمه ی (نو) را بهش سنجاق کردن و شد(استعمارنو).

دررابطه با چادر هم کلمه ی (ملی) را بهش وصله زدن و شده (چادر ملی)!

خودتان قضاوت کنید.

سر گرگ را هم باید اول برید/نه چون گوسفندان مردم درید.

                                                                                           و ما علی الرسول الا البلاغ المبین 

خیلی فوری،ثبت نام خوابگاه

در دیداری که امروز صبح با رئیس اداره خوابگاه های پسران برگزارگردید،مجاز نبودن تعدادی از دانشجویان در انتخاب خوابگاه و لغو شدن انتخاب گروهی خوابگاهِ تعدادی دیگر از دانشجویان ورودی ۸۸ اینگونه توجیه شد که خوابگاه فردوسی،برخورداری دانشجویان ورودی ۸۸  از خوابگاه در ترم دوم را به اطلاع کوی دانشگاه نرسانده است و به همین علت هیچ کدام از دانشجویان پسر ورودی ۸۸ مجاز به انتخاب خوابگاه برای سال تحصیلی ۹۰-۸۹ نمی باشند و اگر چه احیانأ دانشجویانی توانسته باشند که به صورت گروهی ثبت نام کنند،ثبت نام آنها خودبه خود لغو میگردد و آنها باید دوباره نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به علت همین مشکل قرار شد که واحد انفورماتیک ثبت نام خوابگاه ها،تا ساعت ۱۳-۱۴ امروز(۸۹.۶.۱۳) این مشکل را مرتفع کند و بعدازآن دانشجویان ثبت نام خود را انجام دهند(احتمال دارد اقدام واحد انفورماتیک برای رفع این مشکل با دو سه ساعت تأخیر به پایان بپذیرد).

ضمنأ برای دانشجویان پسر ورودی ۸۸ ،تنها سه خوابگاه:وصال،بهنام و حافظ درنظرگرفته شده است و آنها نمی توانند خوابگاه های دیگر را انتخاب کنند.

اگر چه احتمالأ برای خواهران هم این مشکل(عدم مجاز بودن به انتخاب خوابگاه و یا لغو تأیید ثبت نام گروهی)ایجاد شده است،احتمال دارد مشکل مذکور برای برادران برای آنها هم ایجاد شده باشد.

درد دل

درشامگاه روزی از روزهای سال،حاجتمندی سوی مسجد مقدس جمکران روانه شد.بر اثر جزع و بی تابی در برآورده شدن حاجت،دیدگانش به زیارت جمال آقا حجت ابن الحسن عسگری(عج)منور گردید.حاجتش را محضر امام(عج)عرضه داشت. حضرت بعد از برآورده ساختن حاجت به او فرمود:ما دائمآ نگران احوال و مشکلات شما هستیم و از رسیدگی به احوال شما کوتاهی نمی نماییم،ولی هیچ یک از شما درد دل ما را ندارید!

آیت الله بهجت(ره) در مجالس درس دائما به طلاب می فرمودند:بروید و دعا کنید که خداوند از مشکلات ظهور حضرتش بکاهد و ظهور ایشان را آسان نماید!

ای کاش به گوش شیعیان ایشان برسد که طبق احادیث و روایات اهل بیت(ع)، ازعلائم نزدیکی ظهور ایشان وقوع جنگ ایران و عراق،ایجاد شهری در جنوب رشته کوه های البرز به نام تهران با مشخصاتی همچون خانه هایی چند طبقه و مجلل همانند کاخ های بهشتی،سوار شدن مردم بر مرکب های فلزی،رواج هم جنس گرایی در این شهر و علائم بیشمار دیگری میباشد که مشاهده شدنشان نوید ظهور و تشکیل مدینه ی فاضله ی نبوی را قوت میبخشد و ترس از حضور نداشتن در جبهه ی حق و حقیقت را موجب میشود.

ای کاش حضورفعلی  سید حسنی در جامعه ی کنونی،که طبق روایات فرمانده لشگر سه هزار نفری ایران در لشگرکشی به  سمت بیت المقدس که برای محو اسرائیل میباشد،باور کرده شود.

ای کاش ناله های جانکاه وتکان دهنده ی آیت الله بهجت(ره) در سحرگاهی از ایام سال،که به دنبال دیدن متولد شدن قاتل آن حضرت در عالم رویا بود،باورکرده شود.

ای کاش شیعیان ایشان در مرتفع ساختن حزن دل ایشان در شرایط کنونی،آیه ی (والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا) را ملزوم بدارند.

ای کاش... .

والسلام علی من اتبع الهدی         

...

                                         بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام

به علت وجود برخی مشکلات،کلاس حقوق مدنی ۲ جناب آقای دکتر کاظمی در روز سه شنبه(مورخه۱۳۸۹.۳.۱۱)،ساعت ۱۴-۱۲ ، کلاس ۲۲۶ برگزار میگردد و امکان برگزاری کلاس در زودتر از موعد مذکور وجود ندارد.باتشکر.

                                                                                                                       

خون دل

 سلام.ببخشید قبل از شروع سخن از اشتباهاتی که ممکن است در این نوشته وجود داشته باشد عذر خواهی میکنم،چون به نظر خودم سخنران متبحری نیستم و تنها میخواستم درد دلی کرده باشم،نه... .

شرح دل علی(ع) را

جز عرشیان ندادند

انـــدر بــلای زهــرا

 

هفت آسمان بنالد

خم گشت قد زهرا (س)

از غربـت امامــت

گویــی که بعـــد احمــد

عالم به ماتم آمـد

خداوندا ما را در زمره ی قاتلین حضرت زهرا قرار مده!اگر باور داشته باشیم که(کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا)،باید باور داشته باشیم که پرونده شهادت حضرت زهرا(س)هم هنوز بسته نشده است.

حضرت زهرا (س)را غم غربت امام علی (ع) کشت،نه زخمهای بدن؟!

اندر بیان نگنجداحوال این معما

سری است در ورایش جز متقین ندادند

دراین نوشته روی سخنم با آن دسته از افرادی که خودشان را امام زاده و یا نایب امام عصر (عج)می پندارند نیست،بلکه با افرادی است که بحمد الله هنوز به درد خود پرستی و تکبر مبتلا نشده اند و هنوز فقر وجودی را در وجود خودشان درک می کنند.

هنوز فریاد مستعان هل من ناصر ینصرنی به گوش می رسد.هنوز ناله های جانکاه اول مظلوم عالم از دهانه ی چاه به گوش می رسد.هنوز ... .هنوز.. ..

بعضی  اعمال و اقوال از ... دیده می شود که انسان را به خون گریستن و آرزوی مرگ کردن بر... وامیدارد(میشود رنج خار در چشم ، واستخوان در گلو را تحمل کرد ولی رنج این کردار و گفتار...)

افسوس که اجازه گفتن بعضی مطالب داده نشده است.

قلم را شرم میباید ز ابراز حقایقها                         .....................................

در محیط دانشگاه ،در محیط خوابگاه،در... چه دارد میگذرد؟ما را چه شده است که وقتی یکی ازعرفا به محضر امام زمان (عج)حضور پیدا می کند ، می گوید که از اوضاع واحوال ایشان نپرسید.به شدت لاغر وضعیف شده اند،پیراهن در بدنشان گشاد می نماید،...!مارا چه شده است که حضرت زهرا(س) به  خواب یکی از روضه خوانانشان می آید و می گوید روضه خوانی ما را ترک مکنید که هنوز زخمهای بدن ما خوب نشده است( منظور حضرت از خوب نشدن زخمهای بدن چیست؟)

به... قسم که اگر اجازه بود،اعمالی را که در این چند وقت از بعضی دانشجویان... دیده شد و به غربت امام زمان(عج)خون گریسته شد،برایتان گفته میشد،ولی چون به فرهنگ جامعه لطمه میزند از گفتن آن امتناع ورزیده می شود(برای آگاهی تفصیلی و بیشتر از فرهنگ جامعه و ضرورت حفظ آن میتوانید به سخنرانی حاج آقا پناهیان که در دهه اول فاطمیه سال89 ایراد شد و در تاریخ 31 اردیبهشت ماه از شبکه سه سیما پخش شد مراجعه بفرمایید).

برویم و خدا را شکر کنیم که بحث اختلاف بر سر جانشینی پیامبر(ص)و بحث کربلا و...در جامعه امروز به وقوع نپیوست وگرنه درصد جنایات وارده بر اسلام و اهل بیت به مراتب بیشتر می بود .چرا به اسم اسلام و...از جلو خنجر زده میشود .ای کاش به جای این همه ادعای پوچ و... کمی عمل کرده شود . با خون رگ گردن صحت این موضوع امضا شده است که اگر بنده ای ذره ای به سمت خدا برود ،خداوند او را نجات می دهد (أین نذهب ،و عنده النجات).

ای ... بروید و به وظیفه تان بپردازید ، نه به کارهای... .آیت الله بهجت فرمودند:اصلاح امور با مردم در اصلاح امور با خداوند است و اصلاح با خداوند در اصلاح نماز است و اصلاح نماز در خشوع در نماز است و خشوع در نماز در ترک لهو است و لهو عملی است که ما از عمل به وظایفمان باز میدارد.

اگر امکان پذیر بود و مخاطب وجود داشت ،بعضی از حقایق دانشگاه  و خوابگاه و بعضی از کلام ها گفته می شد.

گوش می باید شنیدن  تا زبان گویا شود         ..........................................

باید گفت که زمان ظهور امام زمان(عج) بسیار نزدیک شده است .آیت الله بهجت فرمودند:ما سابقاْ به جوانان میگفتیم که انشاالله ظهور امام زمان(عج) را درک خواهیذ کرد ولی اکنون به پیران هم می گوییم که خود را برای ظهور آماده کنید.(چقدر برای ظهور آماده شده ایم؟).

و اما سخن...:هیچکس نمیتواند با قطعیت نجات خود را تضمین بکند،چه بسا که یکی از بزرگان عصر ما بیان داشت که:نمی شود تضمین کرد که چه کسی در راه راست(صراط مستقیم)قدم بر میدارد!(هیهات هیهات...).

یکی از مصیبت بارترین افعالی که از ناحیه افراد صورت میپذیرد، پرسیدن اصالت (اهل کجا بودن) جنس مخالف و یا مطرح کردن اصالت خود به او به قصد ...و یاتوجه غیر عادی به اصالت او(که ناخود آگاه به توجه ارادی تبدیل میشود )است که نقطه شروع مصایب ... میباشدکه...(اندر بیان نگنجد/احوال این...).بدبختانه مصداق بارز  آن،بارها در ... مشاهده شده است.فعل دیگری که به مراتب ... می باشد در استفاده از جزوه جنس مخالف میباشد که اگر در سایه ی عقل و خشیت و تقوا صورت نگیرد،به ... می انجامد که بد بختانه مصداق بارز این مورد هم بار ها در ... مشاهده شده است .ویا مشاوره های ...ویا... .

                                                                               والسلام علی من إتبع الهدی